Zdrowa dieta na zimę | Ochoroba.pl
05.12.2020 Dziś imieniny Kryspiny, Norberta, Sabiny


Zdrowe żywienie

Zdrowa dieta na zimę

jesień dieta a przeziębienia

W zapobieganiu chorobom przeziębieniowym, poza odpowiednim ubieraniem się, najważniejszą rolę odgrywa wzmocnienie odporności organizmu przeciwko wirusom i bakteriom. Na stan układu odporności duży wpływ ma nasz sposób odżywiania się.

Autor: dr nauk medycznych Leszek Marek Krześniak 

Badania potwierdziły, że u wegetarian układ odporności skuteczniej niszczy bakterie chorobotwórcze i komórki nowotworowe, niż u ludzi spożywających głównie mięso. Pokazuje to, że dieta bogata w naturalną witaminę C i beta karoten wzmacnia układ odporności. Dlatego nasza jesienno-zimowa dieta powinna obfitować w owoce i warzywa (oczywiście nie musi to być tylko dieta wegetariańska).

Spośród warzyw zawierających dużo beta karotenu wymienić trzeba: marchew, kalarepę, jarmuż, szpinak, dynię, kabaczek i burak ćwikłowy.

Z owoców najwięcej beta karotenu zawierają: suszone morele, brzoskwinie, melony, grejpfruty, mango.

Najbogatszym źródłem witaminy C są róża i czarna porzeczka, a także owoce cytrusowe.

Niedobór witaminy C bywa przyczyną skłonności do przeziębień. W związku z tym niektórzy lekarze zalecają osobom zagrożonym chorobą wieńcową, a szczególnie tym, którzy już przebyli zawały serca, aby w okresie zimowym spożywali codziennie jedną pomarańczę lub inne owoce i warzywa zawierające witaminę C.

Autor: dr nauk medycznych Leszek Marek Krześniak 



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT