16.09.2019 Dziś imieniny Jagienki, Kamili, Korneliusza


Niskokaloryczne przekąski? Jak zabić głód?



Posty:
18

Cześć!
Moim problemem są napady obżarstwa. Poza tym zazwyczaj jem kiedy nie jestem głodna- ot tak dla przyjemności. Skutkiem tego jest nadwaga- ważę 60 kg przy wzroście 160 cm. Co mogę jeść kiedy mi się nudzi albo mam napad głodu? I co zrobić jeśli 20 minut po dużym posiłku znowu jestem głodna?
Z góry dzięki za odpowiedź:-)


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
240
dietetyk

Kaju,
być może jadasz rzadko i spożywasz duże porcje? Może to być przyczyną napadów głodu i podjadania.
Spróbuj spożywać w ciągu dnia 5 posiłków (3 główne i 2 mniejsze - przekąski). Jeśli będziesz jadać co ok. 3 - 4 godziny, napady głodu powinny zdarzać się rzadziej, a z czasem ustąpią.
Ważne jest też, by posiłek jadać powoli i w spokojnej atmosferze. Jeśli jesz szybko żołądek nie zdąży wysłać do mózgu sygnału, że jest już pełen.
Piszesz, że bywasz głodna w chwilę po obfitym posiłku. Często bywa tak, jeśli zjadamy produkty ubogie w błonnik - ich spożycie powoduje nagły wzrost poziomu glukozy we krwi i równie szybki jego spadek. Postaraj się dodawać do każdego posiłku warzywa, a produkty zbożowe zamień na pełnoziarniste - błonnik pozwala dłużej utrzymać uczucie sytości.
Nie zapominaj też o piciu wody (wypełnia żołądek, a błonnik pęcznieje w jej obecności).
Na podstawie tego, co napisałaś trudno powiedzieć, dlaczego miewasz napady głodu. Zastanów się jednak nad tym, jakie role pełni w Twoim życiu jedzenie? Piszesz, że jesz również wtedy, gdy nie jesteś głodna, ale np. nudzisz się. Nie polecam jedzenia czegokolwiek, kiedy się nudzisz.
Warto przemyśleć kwestię tego, czym mogłabyś się zając w podobnych sytuacjach zamiast sięgać po przekąskę.
Kiedy odczuwasz głód, choć nie przyszła jeszcze pora na kolejny posiłek, postaraj się zjeść coś, co nie dostarczy tzw. "pustych kalorii", ale będzie wartościową przekąską.
Wykorzystaj warzywa, owoce (choć w mniejszej ilości, bo zawierają więcej cukru i dostarczają więcej kalorii niż warzywa), przetwory mleczne. Warto też skusić się na orzechy lub nasiona (bogactwo witamin i składników mineralnych), choć jadaj je w niewielkiej ilości, bo dostarczają znacznych ilości energii.
Pozdrawiam i życzę powodzenia,
Anna Szczygłowska, dietetyk

Posty:
88
nie związana/y ze służbą zdrowia

Kiedyś miewałam straszną ochotę na słodycze ale udało mi się to zwalczyć. Przede wszystkim ważne jest nastawienie psychiczne a mi pomogły warzywa, owoce a w ostateczności batony zbożowe. Teraz też zrozumiałam, że mój ogromny apetyt na słodycze wynikał z tego ze głodowałam po 5-6 godzina, a potem to jadłam czym prędzej cokolwiek co mnie zapychało. teraz na szczęście już tak nie mam, więc zachęcam Cie do regularnych posiłków.. jak się tylko chce to nie jest to takie trudne :)

Posty:
240
dietetyk

Marcelko,
świetnie sobie poradziłaś z ochotą na przekąski:)
Warzywa i owoce to doskonały wybór.
Pod względem żywieniowym istotne jest to, że dostarczają niewielkiej ilości energii, a są bogate w witaminy.
Jest też druga strona medalu - zdrowa przekąska nie wiąże się z wyrzutami sumienia, które nękają wiele (głównie odchudzających się)osób po zjedzeniu np. paczki chipsów, czy tabliczki czekolady.
Ciągłe myślenie o diecie i wyrzeczeniach nie wpływa korzystnie ani na nasze samopoczucie, ani na sam proces odchudzania - pamiętajmy, że stres także pobudza apetyt (choć nie u wszystkich).
Cieszę się, że napisałaś o tym, że to długie przerwy między posiłkami zachęcały Ciebie do sięgania po słodycze, nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że mógłby zrezygnować ze słodkich przekąsek, gdyby regularnie jadał posiłki.
Pozdrawiam i gratuluję,
Anna Szczygłowska, dietetyk

Posty:
88
nie związana/y ze służbą zdrowia

Dziękuję za pochwały Pani dietetyka.:)
Poniekąd musiałam ograniczyć te słodycze, bo tłuszczyk rósł coraz bardziej, szczególnie na brzuszku i pośladkach, a nie wygląda to estetycznie:)

Posty:
91
nie związana/y ze służbą zdrowia

podobno owoce to wcale nie najlepsza przekąska, chociaż mają niewiele kalorii, ja np. wybieram jogurt albo kefir

Posty:
119
nie związana/y ze służbą zdrowia

Ja zajadam się suszonymi owocami.
Czy suszone banany mają mało wartości i czy są zdrowe ?
A co z orzechami? Które najlepiej wybierać, żeby najmniej przytyć?

Posty:
240
dietetyk

Aniu,
przetwory mleczne to również wartościowa przekąska, pamiętaj jednak by wybierać te o zawartości tłuszczu na poziomie 1 - 2% i najlepiej naturalne. Przetwory mleczne z dodatkami smakowymi zawierają dodatek cukru lub słodzika.
Duże ilości owoców nie są wskazane w diecie redukcyjnej ze względu na znaczną zawartość cukrów prostych. Wówczas najlepiej ograniczyć podaż owoców do jednej porcji dziennie, a do diety wprowadzić dodatkowe porcje warzyw.
Pozdrawiam,
Anna Szczygłowska, dietetyk

Posty:
240
dietetyk

Marto,
zarówno suszone owoce, jak i orzechy pełnią w naszej diecie ważną rolę - są źródłem witamin i składników mineralnych.
Należy jednak pamiętać, że dostarczają również znacznych ilości energii.
100 g suszonych bananów to aż 360 kcal, przy czym są one bogate w potas, magnez i witaminy z grupy B.
Wartość energetyczna orzechów jest bardzo zbliżona, w zależności od gatunku zawierają 500 - 600 kcal/ 100 g.
Pamiętajmy, że również bardzo wartościowe pod względem odżywczym produkty, jak suszone owoce i orzechy mogą przyczynić się do wzrostu masy ciała, jeśli będziemy je jadać w nadmiarze.
Nie wykluczajmy ich jednak ze swojej diety, 1 - 2 garści bakalii każdego dnia dostarczy nam cennych składników odżywczych, a nie przyczyni się znacząco do zwiększenia poziomu energetycznego diety.
Pozdrawiam,
Anna Szczygłowska, dietetyk

Posty:
48
nie związana/y ze służbą zdrowia

Droga Marto,
nie zawracaj sobie głowy, które suszone owoce mają więcej kalorii a które orzechy. Z pewnością dokonujesz dobrego wyboru,sięgając po te przekąski zamiast słodyczy czy fast-foodów.
Nie popadajmy w przesadyzm, zbilansowana dieta to znaczy że jednego dnia jest więcej kalorii a drugiego mniej.. liczy się po prostu efekt:)

Posty:
119
nie związana/y ze służbą zdrowia

Słuszna uwaga Pati :) Dzięki:)
I dziękuję Pani dietetyk za szczegółową odpowiedź!


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT