21.05.2019 Dziś imieniny Jana, Moniki, Wiktora


Zaparcia



Posty:
59

Od kilku lat miewam zaparcia 2- 3 dni z rzędu. Nie mam nadwagi (ważę około 5 kg za dużo), rano jem płatki z jogurtem, w pracy owoce, w domu obiadokolację. Czy powinnam dodawać otręby?


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
322
dietetyk

Zaparcia mogą być objawem różnych chorób jelita grubego. Przede wszystkim należałoby poznać przyczynę upośledzonego wypróżniania. Zaparcia są związane w największym stopniu ze stylem życia i nieprawidłowymi nawykami żywieniowymi. Przyczynić się może także stres, pospiech i niska aktywność fizyczna. Jak najbardziej można stosować otręby,jednak trzeba uważać na ich ilość ? zbyt duża ilość może przyczynić się do powstania zaparć. Najlepiej jest rozpocząć ich spożywanie od jednej łyżeczki i ograniczyć do 3 łyżek dziennie. Warto tez uwzględnić w diecie inne produkty bogate w błonnik jak:
warzywa owoce ciemne pieczywo grube kasze ryż brązowy. Jednocześnie powinno się zmniejszyć spożycie tłuszczów zwierzęcych jak i słodyczy.
Nie należy zapominać że przy spożywaniu większej ilości błonnika niezbędna jest też większa ilość wypijanych płynów. Zbyt mała ilość płynów może przyczyniać się do powstanie jeszcze większych zaparć.

Posty:
136
nie związana/y ze służbą zdrowia

a warzywa jadasz?

Posty:
59
nie związana/y ze służbą zdrowia

Z warzywami to jest różnie, czasami jakąś mizerię do obiadu.

Posty:
322
dietetyk

Tak jak pisałam poprzednio zalecałbym zwiększyć spożycie warzyw, zwłaszcza surowych. Można zabrać z sobą do pracy marchewkę i schrupać ją w między czasie. Więcej informacji można przeczytać w artykule z poradami pomocnymi w zaparciach http://www.ochoroba.pl/artykuly/2297-zaparcia-%E2%80%93-jak-leczyc-bez-lekow Mam nadzieję że moje porady będą skuteczne:)

Posty:
44
0

Warto pomyśleć o wypróbowaniu preparatów zawierających magnez, które mogą okazać się skuteczne w normalizacji wypróżnień.
Korzystne okazać się może także wprowadzenie do diety produktów mlecznych wzbogaconych w kultury probiotyczne, które pomogą przywrócić równowagę flory jelitowej.W aptekach i sklepach zielarskich dostępne są również prebiotyki (inulina, laktuloza), czyli preparaty zawierające substancje pobudzające rozwój, obecnych w organizmie, bakterii probiotycznych.

Posty:
240
dietetyk

Urszullo,
w walce z zaparciami bardzo cenny jest także ruch.
Aktywność mięśni tłoczni brzusznej pobudza ruch jelit, a tym samym powoduje szybsze przechodzenie przez nie treści jelitowej.
Zachęcam do ćwiczeń:)
Pozdrawiam,
Anna Szczygłowska, dietetyk

Posty:
59
nie związana/y ze służbą zdrowia

Dziękuję za radę, już o tym przeczytałam w artykule polecanym przez Panią Dianę.:)
Postaram się dostosować do polecanych wskazówek, mam nadzieję że przyniesie dobre efekty:)

Posty:
44
0

Polecam szklankę wody po przebudzeniu. Działa!!!

Posty:
85
nie związana/y ze służbą zdrowia

Spróbuj zastosować suszone owoce: śliwki, morele, figi - zarówno podjadać w ciągu dnia, a namoczone wieczorem zjeść na czczo.
Poza tym musisz wyrobić sobie taki zwyczaj "posiadówki" z rana (przyzwyczajać organizm do czynności - sposób sprawdzony!). Siadamy na kibelku i myślimy o potrzebie opróżnienia się, z czasem pojawią się efekty. Nie masz czasu? Wstań o 5 min. wcześniej.

Posty:
136
nie związana/y ze służbą zdrowia

Szklanka wody z łyżeczką miodu - przed śniadaniem,
a poza tym kefiry, maślanki itd.


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT