26.07.2014 Dziś imieniny Anny, Mirosławy, Joachima


Osłabienie po chorobie i antybiotykoterapii - co robić



Posty:
45

Witam!

Ostatnie 2 tygodnie byłam chora, brałam antybiotyki i mnóstwo innych leków. Teraz jestem wyczerpana, mam bóle brzucha, biegunki, mdłości, na nic nie mam siły, nic mi się nie chce jeść. macie jakiś pomysł jak wzmocnić organizm? W poniedziałek mam wrócić do pracy, a nawet zwykłe przejście do innego pokoju jest dla mnie wysiłkiem :(


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

ela
Posty:
17
nie związana/y ze służbą zdrowia

Antybiotyki wytłukły ci twoja naturalną, dobrą florę jelitową. Musisz ją teraz odbudować. Polecam picie jogurtów i kefirów, po kilku dniach powinno byc ok.

Posty:
32
nie związana/y ze służbą zdrowia

Tu masz trochę informacji:

http://www.ochoroba.pl/4223-antybiotykoterpia-%E2%80%93-zasady-i-sutki-uboczne-przyjmowania-antybiotykow

 http://www.ochoroba.pl/3300-co-to-jest-probiotyk-i-jakie-ma-dzialanie

http://www.ochoroba.pl/4219-probiotyki-w-jakich-produktach-sa-probiotyki-po-co-sa-nam-potrzebne

 

Możesz kupić też gotowe probiotyki dostępne w aptece.

Poza tym jedz gotowane warzywa, owoce bez skórki - dodadzą ci energii.

Posty:
137
0

Poza tym pij dużo wody: oslabienie może być wynikiem odwodnienia.

I do poniedziałku nie ruszaj się z łóżka, no może wyjdź sobie na 30 minut na spacer, żeby się rozruszać i dotlenić, ale ciepło się ubierz ;-)

Posty:
109
Nie jestem związany z branżą medyczną

Elu, nie chcę cię martwić, ale w tych wszystkich jogurtach ne znajdziesz bakterii... Mają je tylko na opakowaniu, tak mi powiedział lekarz.

Ja tam robię jogurt sama, bo:

1. mam problemy z jelitami i florą bakteryjną, a zwykłe jogurty mi nie pomagały

2. nie mogę jeść cukru, bo mam cukrzycę, a we wszystkich jogurtach są jakieś ilości cukru

3. uwielbiam gęsty jogurt, ale te sklepowe mają żelatynę i sztuczne zagęszczacze.

Pozdrawiam

Posty:
16
nie związana/y ze służbą zdrowia

Ja po antybiotykach jadłam jakieś tabletki z bakteriami i po jakims tygodniu mi przeszło.

Ale słyszałam, że w ogóle przy antybiotykach powinno się wypijać duze ilości jogurtów i kefirów to wtedy mniej on niszcza dobre bakterie w jelitach. 

Posty:
26
nie związana/y ze służbą zdrowia

No właśnie jestem ciekawa czy w trakcie brania antybiotyków jadłaś jogurty i probiotyki. Jeśli nie to brzuch moze ci dokuczać nawet 2 tygodnie- wiem z doświadczenia:/

Posty:
13
nie związana/y ze służbą zdrowia

Kup sobie jakieś witaminki w tabletkach. I zrób jogurt sama w domu, na necie masz mnóstwo przepisów.

Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia.

Posty:
109
Nie jestem związany z branżą medyczną

Najlepiej zrób sobie jogurt sama, w necie masz mnóstwo gotowych przepisów.

Chociażby tu:

http://www.jogurt-domowy.pl/

Pozdrawiam i życzę zdrowia

maarzena

Posty:
2
nie związana/y ze służbą zdrowia

Ponieważ antybiotyki dramatycznie wpływają na odporność, to zadbaj o to, żeby nie zachorować jeszcze raz, bo możesz w ten sposób wpaść w ciągłe infekcje. Ja wolę zawsze poprosić lekarza, o Quickvue, który jest testem wirus-bakteria, trwa 5 minut, a można się upewnić czy kuracja antybiotykowa jest niezbędna, a już nie mówię o tym o ile mniej antybiotyków można dzięki temu przyjąć i nie mieć potem takich nieprzyjemności jak ty. Trzymaj się ciepło w te mrozy. Pozdrawiam

Posty:
2
nie związana/y ze służbą zdrowia

.


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (415)
ćwiczenia (12)
diety (48)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (8)
leki (63)
operacje (10)
placówki (10)
porady (405)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT | Psycholog Warszawa | Szukane terminy | psychoterapia Warszawa | Jogurt domowy | Artur Szpilka vs Taras Bidenko livestream relacja na żywo | doktor Warszawa |
| Artur Szpilka | Enterożel | Artur Szpilka vs Taras Bidenko livestream | Ochoroba sklep