01.09.2014 Dziś imieniny Belindy, Bronisza, Idziego


Czy od ziemniaków się tyje?



Posty:
136

Czy to prawda, że ziemniaki tuczą? Trudno mi wyobrazić sobie bez nich obiad, ale słyszałam takie opinie.


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
322
dietetyk

Ziemniaki zawierają około 80 kalorii w 100 gramach, czyli prawie dwa razy mniej niż chleb. Bogate są w skrobie, błonnik, dostarczają też znacznych ilości witaminy C oraz potasu.
Ich wadą z pewnością jest fakt, że doskonale chłoną tłuszcz, w ten sposób polane masełkiem po ugotowaniu czy też usmażone w postaci frytki staja się bardzo kaloryczne i mogą się przyczynić do tzw. ?tuczenia? .
Z drugiej strony gotowane ziemniaki mają wysoki indeks glikemiczny, czyli węglowodany w nich zawarte są szybko trawione i przyswajane i w ten sposób szybko i na krótki czas podnoszą poziom glukozy we krwi. Dlatego w dietach odchudzających zamiast ziemniaków poleca się ryż brązowy, grube kasze, które będą miały lepszy efekt sycący. Niższy indeks glikemiczny będą miały ziemniaki gotowane w mundurkach, więc może to będzie rozwiązaniem:)

Posty:
24
nie związana/y ze służbą zdrowia

Myślę, że powinnaś wprowadzić trochę urozmaicenia i zastąpić ziemniaki raz na jakiś czas ryżem, kaszą lub makaronem. Wydaje mi się, że taka odmiana może być korzystna dla zdrowia i urody.

Posty:
136
nie związana/y ze służbą zdrowia

Jem i kasze i makarony i ryż:)
Chciałam tylko "poznać prawdę" o ziemniakach, bo różnie się o nich mówi

Posty:
142
nie związana/y ze służbą zdrowia

Ja z kolei słyszałam że ryż i kasze tuczą. Czy to prawda?

Posty:
322
dietetyk

Ryż i kasze są doskonałym źródłem błonnika, który daje uczucie sytości. Po zjedzeniu porcji ryż brązowego będziemy dłużej syci, niż po spożyciu takiej samej ilości ziemniaków. Dodatkowo kasze są doskonałym źródłem witamin z grupy B i wielu składników mineralnych. Z pewnością nie należy dodawać do tych dodatków obiadowych tłuszczy i sosów, bo to głównie one są przyczyną powstającego mitu, że tego typu produkty tuczą:)
Oczywiście nasza dieta powinna być urozmaicona, więc dodatkiem węglowodanowym do naszych obiadów powinny być na przemian kasze, ryże czy też ziemniaki.

Posty:
136
nie związana/y ze służbą zdrowia

Chciałabym zapytać, co ma więcej błonnika: kasza, ryż czy ziemniaki?

Posty:
240
dietetyk

Witaj Mamo Agi,
zawartość błonnika w produktach, o które pytasz zależy od ich gatunku.
Dla przykładu:
?100 g ryżu białego zawiera 2,4 g błonnika, a 100 g ryżu brązowego 8,7 g błonnika
?100 g kaszy jaglanej zawiera 3,2 g błonnika, a 100 g kaszy gryczanej 5,9 g błonnika
?100 g ziemniaków zawiera 1,5 g błonnika
(jednak ziemniaków zwykle zjada się więcej niż 100 g, standardowa porcja dla kobiety to ok. 250 g ziemniaków ? co odpowiada prawie 4 g błonnika)
Pozdrawiam,
Anna Szczygłowska, dietetyk

Posty:
322
dietetyk

Wiele informacji na temat kasz, ryżu i makaronu znajdziecie w poniższym wątku:
http://www.ochoroba.pl/grupy/kasza-ryz-czy-makaron


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (415)
ćwiczenia (12)
diety (48)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (8)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (405)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT