15.11.2019 Dziś imieniny Amielii, Idalii, Leopolda


Czy dzięki prawidłowej diecie można podnieść odporność organizmu?



Posty:
24

Noce i poranki robią się coraz chłodniejsze. Dziś 1 września, myśl o nadchodzącej jesieni nie daje mi spokoju. Ponieważ jestem strasznym chorowitkiem chciałabym zapytać co należy jeść, żeby jak najdłużej uchronić się przed przeziębieniami, katarem i kaszlem. Wiem, wiem, że cebula i czosnek to złoty środek. Ale po czosnku boli mnie brzuch, nie mówiąc już o brzydkim zapachu...


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
45
nie związana/y ze służbą zdrowia

A np. dodajesz czosnku do potraw czy jesz na surowo? spaghetti z sosem pomidorowym i czosnkiem, mniam:D

Posty:
142
nie związana/y ze służbą zdrowia

codziennie świeży soczek wyciskany z cytrusów może też być skuteczny:)

Posty:
24
nie związana/y ze służbą zdrowia

No różnie, czasem jadam surowy, a czasem dodaje do potraw. Częściej przyprawiam granulowanym czosnkiem, czy on też działa?
Zastanawiam się właśnie czy te cytrusy są takie dobre i ile trwa import i czym je spryskują, żeby po dotarciu do Polski jeszcze jakoś wyglądały...jak myślicie?

Posty:
88
dietetyk

Witam!
Oczywiście poprzez stosowanie odpowiedniej, urozmaiconej diety możemy zwiększyć swoją odporność. Poniżej zamieszczam wskazówki, które pomogą skomponować dietę wzmacniającą układ odpornościowy.
1.Zadbaj o odpowiednie spożycie następujących witamin, minerałów i składników odżywczych:
-witamina C: niestety nasz organizm nie może jej magazynować, dlatego powinniśmy ją stale dostarczać z pożywieniem. Źródłem witaminy C są: porzeczki, jagody, owoce cytrusowe, papryka, natka pietruszki, kapusta, truskawki. Starajmy się, aby warzywa i owoce były spożywane na surowo, gdyż witamina C jest wrażliwa na zmiany temperatury.
-Witamina A: jej najlepszym źródłem jest marchew, morele, dynia, żółtko jaja, wątróbka, oleje, oliwa z oliwek, szpinak, brokuły
witamina E: źródła: oleje roślinne, migdały, orzechy, marchew, jajka, zielone warzywa
-żelazo: niedobory żelaza również mogą przyczynić się do obniżenia odporności, zadbaj więc o odpowiednio wysokie spożycie takich produktów jak czerwone mięso, podroby, warzywa strączkowe
-cynk: nie tylko zwiększa odporność, ale też skraca czas choroby, jego źródłem jest chude mięso, jaja, ryby i owoce morza, produkty pełnoziarniste
-selen: cebula, produkty zbożowe z pełnego przemiału, czosnek, wątróbka, kiełki pszenicy)
-magnez: pestki dyni, kakao, produkty pełnoziarniste
-kwasy tłuszczowe omega 3: ryby morskie, oleje roślinne, migdały, tofu, orzechy włoskie, skorupiaki
-probiotyki: ich źródłem są jogurty, fermentowane napoje mleczne
2.Spożywaj ?naturalne antybiotyki?
-Czosnek: zawiera aillicynę, znaną ze swych właściwości antybakteryjnych. Rzeczywiście, ma bardzo intensywny smak i zapach, dlatego nie wszyscy go tolerują. Jednym ze sposobów na łagodzenie intensywnego zapachu czosnku jest dodawanie go na surowo do sałatek wraz z posiekaną natką pietruszki. Poza tym czosnek można używać na wiele różnych sposobów, np. jako dodatek do masła, do sosów jogurtowych.
-Cebula- ze względu na zawartość fitoncydów ma właściwości bakteriobójcze, grzybobójcze i dezynfekujące. Przykładowy przepis na syrop z cebuli:
? 2-3 cebule należy pokroić na plasterki
? Cebulę należy włożyć do słoika, zalej miodem
? Całość ugnieść, odstawić na kilka godzin w ciepłe miejsce

Posty:
88
dietetyk

No różnie, czasem jadam surowy, a czasem dodaje do potraw. Częściej przyprawiam granulowanym czosnkiem, czy on też działa?
Niestety, czosnek granulowany ma niewiele wspólnego ze świeżym czosnkiem. Zazwyczaj w składzie ma substancje wzmacniające smak i zapach takie jak glutaminian sodu, inozynian disodowy czy guanylan disodowy. Po dokładniejszym wczytaniu się w skład produktu zauważymy, że czosnku jest tam tylko 10-15%.
Dlatego też mimo wszystko zalecałabym spożywanie świeżego czosnku. Jak pisałam wcześniej: czosnek mam mnóstwo zastosowań, więc być może uda się Tobie znaleźć postać, w której będziesz go tolerować.

Posty:
88
dietetyk

Zastanawiam się właśnie czy te cytrusy są takie dobre i ile trwa import i czym je spryskują, żeby po dotarciu do Polski jeszcze jakoś wyglądały...jak myślicie?
Owoce cytrusowe pryskane są substancjami grzybo- i pleśniobójczymi. Jednak bardzo ciężko przekroczyć jest poziom dopuszczalnego dziennego poboru tych substancji.
Mimo wszystko warto zwrócić uwagę, by cytrusy, które kupujemy nie miały pękniętej skórki i żeby je dokładnie umyć przed obraniem.
Poza tym jeśli dodajemy np. cytrynę do herbaty to powinniśmy usuwać skórkę lub po prostu wyciskać sok bez pośrednio do herbaty.
Pozdrawiam
Monika Gibniewska

Posty:
24
nie związana/y ze służbą zdrowia

Dziękuję bardzo za wszystkie informacje.
A może jest jakiś sposób, żeby zniwelować przykry zapach z ust po spożyciu czosnku lub cebuli? Nie chodzi mi o miętówki albo gumy do żucia;) tylko o coś co przyniesie w miarę trwały efekt.

Posty:
88
dietetyk

Podobno bardzo dobrym sposobem na pozbycie się zapachu cebuli lub czosnku jest żucie natki pietruszki, kawałków goździka lub cynamonu.
Pozdrawiam
Monika Gibniewska


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT