24.03.2019 Dziś imieniny Gabrieli, Marka, Seweryna


Chce przytyć ale nie wiem jak



Posty:
2

Mam 17 lat 170cm wzrostu i waże 55kg. Wiem że wage mam prawidłową ale gram w piłkę nożną a tam niestety jest potrzebna masa. Przez to że gram w piłkę mam problemy z przytyciem ponieważ bardzo często uprawiam ten sport przez co jest mi trudno przytyć. Masę jaką chciałbym osiagnąć to okolo 65-70kg. Jeszcze jestem uczniem więc nie móglbym jesc w szkole jakis dziwnych zeczy typu ryby czy jakies inne żeczy. Moze by sie coś wymyśliło. 

Chciałbym sie dowiedzieć jak moge przytyć te 10-15kg. Wiem ze nie przytyje w ciagu tygodnia, trzeba czasu. Ile powinienem dziennie spozywać kalori i co powinienem jeść w jakich ilosciach i o której godzinie i przed czy po treningu. Trening mam prawie codziennie okolo godziny 17-18 czasami też rano. I czy powinnienem trzymać sie diety tez w te dni co nie trenuje. Moze ktos by podal jakas przykladową diete.

Sorki za błędy ortograficzne ale nie jestem dobry z polaka :)

Czekam na jakies dobre porady i moze na jakies przykladowe diety :)

Z góry dzieki :)


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
165
nie związana/y ze służbą zdrowia

Chłopie, przecież Ty rośniesz. Do 21 roku życia będzie się zwiększał Twój wzrost a więc i masa.

Nic na siłe nie rób. Wagę masz w normie. Jak byś przytył 15 kg, to byś miał nadwagę i wyglądałbyś jak dawny Ronaldo czy dawny Boruc.

Po co Ci masa ? Przecież nie trenujesz boksu czy sumo!!! Najlepszym piłkarzem na świecie jest teraz Leo Messi - a on jest malutki i szczupły. Jak jesteś szczupło zbudowany, to będziesz zwinniejszy, szybszy, dynamiczniejszy, będziesz bardziej wybiegany - wykorzystuj te atuty, które masz. Mając więcej kilogramów na sobie, trzeba je dotleniać - trudniej o kondycję (patrz Pudzian).

Piłkarz musi być przede wszystkim wybiegany - trochę kilogramów Ci z wiekiem przyjdzie. 

Jasne, że mógłbyś parę kilogramów mieć więcej, ale to może poćwicz górną partię mięśni - nogi pewnie masz mocne. Rób pompki, ćwicz ręcę, mięśnie brzucha, pleców - mięśnie są cięższe, więc przybędzie Ci masy. Jedz normalne pożywienia - dostarczaj tych składników odżywczych, które pomagają budować mięśnie (zapytaj o to dietetyka albo poczytaj) - i w cale nie chodzi tu o diete mocno białkową (to są bzdury, poza tym to niebezpieczne dla organizmu. Trzeba jeść wszystko, a Ty przy sporcie opartym o bieganie musisz dostarczać organizmowi dużo węglowodanów).

A jak chcesz profesjonalnej porady jak przybrać na wadze, to udaj się do dietetyka. On musi Cię zbadać i ustawi dietę - unikaj dietetyków, którzy wciskają jakieś płatne suplementy.

Uważaj z doradcami z siłowni - goście z siłowni zaraz doradzą Ci jakieś odżywki, po których przy ćwiczeniach zrobisz większą masę, ale to wszystko jest nietrwałe jeżeli tego nie powtarzasz. Najlepsza jest naturalna masa, długo robiona normalnym jedzeniem i systematycznym treningie.

Posty:
165
nie związana/y ze służbą zdrowia

Z tym abyś nie robił masy na siłę, chodzi mi głównie o to, że masę powinieneś robić mięśniową. A jak mięśniową to raczej na siłowni z uzupełnieniem specjalnie ułożonej diety (najlepiej przez fachowca dietetyka). Ćwiczenie na siłowni oznaczałoby np. ćwiczenie z ciężarami. Teraz gdy rośniesz, nie jest to wskazane. Jakbyś się zdecydował ćwiczyć tę górną partię mięśni, to powinieneś ćwiczyć z małymi obciążeniami. Żadnych większych ciężarów, bo to ma wpływ na wzrost. Górne partie, mięśnie brzucha spokojnie możesz ćwiczyć przy pomocy kilku ćwiczeń - pompek, brzuszków, z wykorzystaniem lekkich hantli.

Posty:
2
nie związana/y ze służbą zdrowia

Wielkie dzięki za rady :) Pozdrawiam :) 


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT