19.01.2019 Dziś imieniny Erwiny, Henryka, Mariusza


Celluit i rozstępy



Posty:
1

Mój problem tyczy się nie tyle nadwagi, co właśnie celluitu i rozstępów.

Otóż zawsze byłam chudzielcem, był nawet okres, kiedy w ciągu 3 lat waga utrzymywała mi się na tym samym poziomie. Ostatnio jednak niesamowicie przytyłam - z ok. 52kg na 62kg (przy wzroście 162cm, więc BMI wciąż mam prawidłowe) w ciągu niespełna roku. Myślę, że jest to spowodowane okresem dojrzewania (mam 15 lat). W związku z szybkim wzrostem wagi, pojawiły mi się rozstępy na udach - długie, ostre, fioletowe, jakby wycięte nożykiem w skórze, grube. Używałam na nie Cepanu - nie pomaga, jednak czasem rozstępy są bardziej widoczne, czasem mniej. Nigdy nie miałam też celluitu, a ten pojawił się gdy przytyłam. Najwięcej odkłada mi się go na udach (grube uda to u mnie przypadłość  genetyczna - mama i babcia też takie mają). Zaczęłam ćwiczyć a6w, by zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej i pozbyć się cellutiu ale chciałabym też wiedzieć jakich produktów powinnam się wystrzegać przy takich dolegliwościach, a jakie jeść często, czy też jaką dietę powinnam stosować. Nie wiem czy to jest ważne, ale moja grupa krwi to ARh+. Dodam też, bo przy dobieraniu produktów to chyba jest ważne, że prawie jak każda nastolatka narzekam na trądzik, który u mnie jest dość uporczywy, niemniej jednak leczony u dermatologa.

 

Pozdrawiam cieplutko i czekam na jakieś rady :) 


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
88
dietetyk

Witaj!

W Twoim przypadku pojawienie się rozstępów związane jest z dużym wzrostem masy ciała.

Gdy tyjesz następuje rozciąganie włókien kolagenowych, jeśli źle się odżywiasz włókna kolagenowe stają się słabsze i po prostu pękają. W ten sposób właśnie powstają rozstępy.

W związku z tym, że masz rodzinną skłonność do rozstępów powinnaś szczególnie zadbać o swoją dietę.

1. Nie powinnaś stosować radykalnych diet odchudzających. Po pierwsze dlatego, że jesteś w okresie dojrzewania i potrzebujesz wszystkich składników odżywczych, aby rozwijać się prawidłowo. Po drugie tzw. ?diety cud? powodują szybki spadek wagi, a następnie efekt jojo. Skutkiem tego jest nadmierne rozciąganie skóry i powstawanie następnych rozstępów.

2. Możliwe, że nie spożywasz odpowiednich ilości białka, więc synteza kolagenu (odpowiedzialnego za zdrowy wygląd skóry) jest zaburzona. Dlatego też  musisz zadbać o odpowiednio wysokie spożycie pełnowartościowego białka, którego źródłem są ryby, drób, nabiał, jajka, chuda wieprzowina i wołowina.

3. Dodatkowo powinnaś zwiększyć spożycie pełnoziarnistych produktów zbożowych takich jak kasze, pieczywo pełnoziarniste, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty. Są one źródłem błonnika, który reguluje przemianę materii oraz witamin z grupy B, których niedobór może prowadzić do gorszego wchłaniania białka.

4. Powinnaś również zwiększyć spożycie owoców i warzyw, są źródłem błonnika i antyoksydantów, które wpływają zbawiennie na stan skóry

 

Posty:
88
dietetyk

Jeżeli chodzi o cellulit to również dieta ma ogromne znaczenie w jego powstawaniu.

Jego przyczyną mogą być właśnie predyspozycje genetyczne, brak ruchu (następują wtedy zaniki tkanki mięśniowej), zbyt drastyczna utrata masy ciała, nadwaga i otyłość.

Stosując kosmetyki i urozmaiconą dietę oraz ćwiczenia masz bardzo duże szanse na całkowite pozbycie się cellulitu.

Produkty, które powinnaś usunąć ze swojej diety:

- tłuste, smażone potrawy

- słodycze- zastąp je owocami, sorbetami i niskokalorycznymi deserami

- zmniejsz spożycie kawy

- ogranicz do minimum produkty zawierające dużo soli: fast foody, chipsy, słone przekąski, gotowe zupy, przyprawy z glutaminianem sodu

Produkty zalecane w Twojej diecie:

 

- produkty z wysoką zawartością potasu: pomidory, pomidory, arbuz, ziemniaki, banan, zielone warzywa liściaste

- produkty z wysoką zawartością tzw. zdrowych tłuszczów - oleje roślinne, oliwa z oliwek, orzechy, ziarna słonecznika, pestki dyni, ryby morskie

- zielona herbata: ułatwia detoksykację


- przyprawy ziołowe
i świeże zioła: wzmacniają smak potraw i dzięki temu możemy dodawać mniej soli

- dobre źródła białka: ryby morskie, chuda wołowina i wieprzowina, p\mleko i jego przetwory, jajka

- woda: około 1,5 litra dziennie. Zbyt małe spożycie wody prowadzi do zatrzymywania wody w organizmie, co sprzyja rozwojowi cellulitu.

- Źródła CLA: wołowina, nabiał, masło, mleko

Poza tym staraj się jeść regularnie, 4-5 posiłków dziennie w stałych odstępach. Jeśli to możliwe to ćwicz około 30 minut dziennie (np. bieganie, jazda na rowerze, siłownia).

Jeżeli chodzi o problemy z cerą to powinnaś wystrzegać się produktów mocno przetworzonych, z konserwantami, sztucznymi barwnikami i aromatami.

Również mocna kawa, herbata, ostre przyprawy, czekolada i kakao mogą wpływać na pogorszenie stanu cery. 

Zadbaj o odpowiednie spożycie owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych, które są źródłem błonnika, antyoksydantów i witamin z grupy B, które pozytywnie wpływają na stan cery.

Pozdrawiam
Monika Gibniewska

 


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT