18.07.2019 Dziś imieniny Kamila, Karoliny, Roberta


Błędne koło...



Posty:
1

Witam serdecznie,

 nie chcę tu opisywać całej mojej historii odchudzania, jednak zauważyłam, że wpadłam w błędne koło odchudzania. Udało mi się zrzucić 17 kg w ciągu ponad roku. Jednak to odchudzanie polegało przede wszystkim na malutkich i niskokalorycznych posiłkach. W tej chwili ważę około 56 kg przy wzroście 169 cm. Jem jedynie... Jajka. 2 na śniadanie, 3 na obiad 2 na kolacje. Czasem "obiad" zastępuję bułką, gdy jestem na studiach. Jem tak około już 2 miesięcy, waga początkowo ładnie spadała jednak teraz stoi od dłuższego czasu i nie chce się ruszyć. Mam wrażenie że przyzwyczaiłam organizm do niskokaloryczności. Oprócz tego wypijam 3-4 kawy z 1 łyżeczką cukru, bo innej nie wypije i odrobiną mleka. Chciałabym zrzucić jeszcze 6 kg, jak mam to zrobić? Proszę o pomoc, bo w końcu nic nie będę jadła. Oczywiście zdarzaly mi się odstępstwa, nikt nie jest idealny...  


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
165
nie związana/y ze służbą zdrowia

Odstaw na razie kawę i przestań jeść tylko jajka, to irracjonalne. Na samych jajkach jesteś niedożywiona, dlatego Twój organizm nie pozwoli Ci schudnąć. Trzyma rezerwy, bo wprowadziłaś go w stan zagrożenia.

Zapomnij o niskokaloryczności, skup się na niskiej glikemiczności posiłków.

Odstaw całkowicie pieczywo i wszystko co mączne: makarony, słodycze. 

Odstaw wysoko glikemiczne węglowodany: ziemniaki, kukurydzę, buraki, kabaczki, groszek, pieczywo, słodycze, owoce (akceptowalne są ciemne jagodowe, ale to nie sezon), biały ryż. Nie dotykaj żywności zawierającej przenise, kaszę jęczmienną, żyto, owies, orkisz. 

Możesz jeść do woli warzywa takie jak brokuły, brukselki, kapusta, szparagi, szpinak, boćwina, jarmuż, kapusta chińska. kalafior. Nie ważne ile mają kalorii, ważne że oranizm doskonale się nimi syci i nigdy na nich nie przytyje.

Oczywiście jak to wszystko polejesz masłem, to nie będzie mądre, ale odrobina oleju lnianego (najlepszego), bardzo przysłuży się przyswajaniu składników odżywczych i wydłuży trawienie.

Powinnaś jeść posiłki pełnowartościowe, w których są zarówno węglowodany, białko jak i tłuszcze. 

Pełne ziarna - brązowy i czarny ryż, komosa, szarłat, kasza gryczana. - Jedź je z umiarem.

Rośliny strączkowe - soczewica, ciecierzyca, zielony groch łupany, fasola sojowa.

Z raz w tygodniu jedź ryby, tylko nie smażone w głębokim tłuszczu. Parowane, gotowane, pieczone.

Pij zieloną herbatę. Nie dotykaj żadnych słodzonych napojów. 

Jedz orzechy, nasiona, ziarna słonecznika, pestki dyni. Dołącz je do sałatek.

 Z mięs to drób, jagnięcina. Czerwone mięso od święta. Najlepiej jeść mięso z hodowli ekologicznych, ale o to nie łatwo.

 

Wszystkie te produkty łącz ze sobą. Najwięcej powinno być warzyw, obowiązkowo z odrobiną zdrowego tłuszczu, do tego trochę pełnych ziaren i czasami mięsa lub ryb.

Nabiał? Kwestia wyboru. Ja sobie sam robię np. jogurt i kefir kupując saszetki z bakteriami w internecie, i jem na śniadanie z nasionami, dolewając czasem odrobinę oliwy dla lepszej przyswajalności.

UWAGA: nie kupuj żadnych produktów zawierających jakiekolwiek substancje, które nie wiesz co oznaczają. Nie kupuj produktów zawierających więcej niż 5 składników. 

W ten sposób bardzo ograniczysz chemię w swojej diecie. 


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT