12.11.2019 Dziś imieniny Konrada, Renaty, Witolda


Aknenormin, Izotek, Roaccutane - dyskusje, informacje, opinie, doświadczenia - plus mój blog



Witam,

Zaczynam pisanie bloga na temat leczenia trądziku substancją zawartą w tych 3 lekach, czyli Isotretinoinum.

Może znajdzie się tutaj również ktoś do dyskusji na ten temat. Robię to z powodów czysto edukacyjnych (żeby pomóc innym), jak i dla własnego zdrowia psychicznego - czeka mnie kilka trudnych miesięcy (ponoć), więc mam potrzebę ględzenia o tym. Kto chce poględzić razem, to zapraszam.

 

Mój pierwszy wpis na blogu:

http://www.ochoroba.pl/5247-blog-aknenormin-izotek-roaccutane-dzis-zaczynam-leczenie-wpis-1-co-ja-o-tym-sadze


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
11
nie związana/y ze służbą zdrowia

Kolejny wpis na moim blogu:

http://www.ochoroba.pl/5260-blog-aknenormin-izotek-roaccutane-dieta-w-trakcie-leczenia-czyli-czego-nie-wolno-jesc-wpis-2

Tym razem o diecie, którą należy przestrzegać przy braniu Aknenorminu, Izoteku lub Roaccutane

Mam nadzieję, że komuś się to przyda.

Posty:
11
nie związana/y ze służbą zdrowia

I kolejny wpis, tym razem na temat zakazu witaminy A oraz antybiotyków. W leczeniu trądziku tymi lekami suplementacja witamin, w szczególności witaminy A jest całkowicie zabroniona !

http://www.ochoroba.pl/5261-blog-aknenormin-izotek-roaccutane-czego-trzeba-unikac-witamina-a-i-antybiotyki-wpis-3

Posty:
11
nie związana/y ze służbą zdrowia

 Trochę czasu minęło ale dodaje kolejny wpis. Opisałem jak czułem się w trakcie trwającego pierwszego miesiąca leczenia - tydzień po tygodniu. Skutki uboczne, reakcja skóry, samopoczucie itd.

http://www.ochoroba.pl/5282-blog-wpis-4-aknenormin-izotek-roaccutane-reakcja-skory-tydzien-po-tygodniu-1-miesiac

Posty:
1
nie związana/y ze służbą zdrowia

hej, zażywam aknenormin od 12 dni, twarz bez zmian, moze bardziej wrażliwa, czerwona i pękajaca. Najbardziej niepokoi mnie uczulenie na brzuche takie czerwone chrosty z otoczką, jakby rozlane. Piszesz by stosowac diete i ograniczyć masło a mój dermatolog kazał mi po zażyciu zjesc kromkę chleba z masłem! Oprucz uczulenia na brzuchu jestem przeziebiona, w sumie to tylko katar bez gorączki ale w ulotce była informacja że może dojść do infekcji górnych dróg oddechowych, no to mam zresztą o uczuleniu też pisali.

Posty:
2
nie związana/y ze służbą zdrowia

'

Posty:
3
nie związana/y ze służbą zdrowia

Witam,

mój lekarz chciał zapisać mi Aknenormin, ale w ostatniej chwili zalecił Curacne 40.
Tłumaczył, że to ten sam lek tylko kryje się pod inną nazwą.
Już po 2 miesiącach pozbyłam się trądziku. Początki były trudne bo wysuszenie skóry było nie znośne... 
Skończyłam własnie 6 miesięczną kuracje... efekt piorunujący ;)
Mam nadzieję, że cera pozostanie bez zmian;:)

pozdrawiam i zyczę wytrwałości ;)

Posty:
11
nie związana/y ze służbą zdrowia

Krasnyr

Moim zdaniem to powinnaś skonsultować te sprawy z lekarzem. Twarz i w ogóle ciało powinnaś smarować kremem nawilżającym. Mnie lekarz kazał kupić Nivea Soft i się tym smarować, bo poszedłem do niego na kontrolę z objawami egzemy (wyszuszoną skórą na rękach i twarzy).

Jakoś wcześniej nie mówił bym się czymś smarował więc tego nie robiłem. Nastraszył mnie tą egzemną i teraz 2 razy dziennie się tym kremem machnę i myję się nawilżającym żelem pod prysznic (chyba Johnsona). Efekt przesuszenia zniknął.

Też miałem jakieś krostki ale własnie na rękach - nie znikały, nie znikały aż w końcu po 2 tygodniach zniknęły. Cały czas je nawilżałem kremem.

Może te Twoje krostki to z przesuszenia skóry.

Posty:
11
nie związana/y ze służbą zdrowia

Odn masła to nie mam pojęcia czemu kazał Ci jeść masło. Mnie zabronił. Oczywiście minimalne ilości dostają się do posiłków, bo czasami w procesie gotowania trochę jest używane, ale generalnie nie jadam w ogóle masła np. na chlebie, nie smaże na maśle. W ogóle nie smaże zresztą.

Pamiętaj, że Aknenormin zawiera dużą dawkę witaminy A i dodatkowe dostarczanie go w diecie może być niebezpieczne. Masło zawiera witaminę A, dodatkowo ma chyba negatywny wpływ na poziom cholesterolu - więc w tym przypadku ja bym raczej odstawił masło. Mój lekarz (a jest m.in. wykładowcą na Akadmii Medycznej w Warszawie, więc nie jest to przeciętny dermatolog) gdy spytałem go (nie będąc jeszcze wtajemniczony w szczegóły kuracji) czy mogę łykać tran (na 1 wizycie), to powiedział, że łykając tran z tym lekiem mogę skończyć na intenstywnej terapii - jak wiadomo tran zawiera witaminę A, więc zrozumiałem z tego, że witamina A może być niebezpieczna.

 

Co do przeziębienia to ja teraz też jakoś łatwiej się zaziębiam - przy tych lekach organizmy są osłabione. Ale w sumie szybko mi mijały te przeziębienia (polopiryna, odrobinę czosnku).

Koniecznie przy braniu aknenorminu, roaccutane czy izoteku trzeba chodzić w bardzo ciepłej czapce i chronić się w takie mrozy jak mamy np. teraz (-15). Są mocno zagrożone zatoki. Najlepiej nie łazić za dużo po dworzu, a jeżeli już to bardzo dobrze i ciepło ubranym.

Ja, gdybym poważniej zachorował to skontaktowałbym się z dermatologiem i zapytał co robić i co brać.

Posty:
11
nie związana/y ze służbą zdrowia

Sandra,

Dzięki i gratuluję ! Mnie zbliża się drugi miesiąc brania aknenorminu. Mam brać tylko 3 może 3,5 miesiąca (bo to moja 2 kuracja). Mam nadzieję, że u Ciebie efekt będzie trwały i nie będziesz musiała tego powtarzać tak jak ja.

Czy robiłaś badania krwi po zakończeniu kuracji ? Jakie wyszły wyniki? Coś było poza normą ? Napisz coś ze swojego doświadczenia. Jestem ciekawy jak inni sobie organizują, jak reaguje ich skóra, czy trzymają się diety itd itd.

Tego leku Curacne 40 to nie znam, ale pewnie kolejny zamiennik. Kiedyś był tylko roaccutane.

 

Pozdrawiam również

Posty:
3
nie związana/y ze służbą zdrowia

 Witam ponownie ;)

Jeśli chodzi o badania, to zrobiłam je dokładnie tydzień po zakończeniu kuracji,
mam podwyższony
-cholesterol (246  norma 200),
-LDL (145 norma 130) 
-triglicerydy (175  norma 150)
Myślę ,że to przez nie stosowanie żadnej specjalnej diety.. Jadłam dokładnie to co przed kuracją. Pytałam lekarza czy musze zmienić swój jadłospis, on powiedział tylko, że nie moge pic alkoholu;)

Moje początki były trudne, zaczęłam kuracje w ubiegłym roku w sierpniu gdy upały były okropne, moja skóra była sucha, czerwona, a o ustach nie wspomne.
Do ciała stosowałam intensywnie nawilzający balsam do ciała, do twarzy krem z firmy iwostin, natomiast o usta na przemian wazeline, krem nivea, i balsam do ust.
Ale polecam zwykły balsam do ust mentolowy, bo nie tylko odpowiednio nawilża ale i likwiduje nie przyjemne pieczenie ;)

Z trądzikiem walczyłam 5 lat, na poaczątku były różne kremy żele, przez 3 lata ( oczywiście z przerwami) stosowałam tetralysal, potem straciłam zaufanie do dermatologa i postanowiłam "leczyć" się sama piłam herbate z bratka, robiłam maseczki z drożdzy itp. Moja skóra w dotyku była lepsza, ale trądzik nie zniknął;)
Curacne - jak to ujął lekarz - było moją ostatnią deską ratunku.... ;)

:))


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT