Gimnastyka, ćwiczenia w ciąży | Ochoroba.pl
21.10.2019 Dziś imieniny Celiny, Hilarego, Janusza

Wiedza użytkowników: ćwiczenia

Gimnastyka, ćwiczenia w ciąży

avatar
Autor:
Wiek:
39 lat
Miasto:
Warszawa
Płeć:
kobieta
Jestem:
nie związana/y ze służbą zdrowia
image

Kolejne porady odnośnie ćwiczeń dla kobietek w ciąży, sama tego nie wymyślam, niestety, ale umieszczam tu, bo na pewno Wam się przyda:)


Ćwiczenia w ciąży pozwolą Ci szybciej wrócić do szczupłej sylwetki po porodzie. Zapewniają też solidne przygotowanie do porodu, który jest wysiłkiem porównywalnym do przebycia długiego maratonu.
Przed rozpoczęciem treningu koniecznie skonsultuj się z ginekologiem. I nie wystarczy zgoda na początku ciąży. Pytaj przy okazji każdej wizyty ? ciąża się zmienia i aktywność fizyczna na każdym jej etapie może być niewskazana.
Podczas pierwszych trzech miesięcy ciąży ryzyko poronienia jest największe, dlatego wizyta u ginekologa jest niezbędna. Jeśli ćwiczyłaś wcześniej, zazwyczaj nie musisz robić przerwy, tylko zmniejszyć intensywność ćwiczeń. Byłaś mało aktywna? Bezpieczniej będzie, jeśli zaczniesz trening od drugiego trymestru.
Bezwzględnymi przeciwwskazaniami do ćwiczeń są m.in. krwawienia, cukrzyca, nadciśnienie, duża niedokrwistość, infekcje wirusowe i bakteryjne oraz ciąża bliźniacza.
Oprócz fitnessu (poszukaj zajęć dla kobiet w ciążyw swoim mieście) możesz też iść na basen lub aqua fitness (zrezygnuj z nich, jeśli masz skłonność do infekcji układu moczowego).
Na siłowni korzystaj z bieżni, roweru, maszyny eliptycznej, ale unikaj steppera (za mocno angażuje mięśnie brzucha).



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT