Ćwiczenia do wykonywania w miejscu pracy | Ochoroba.pl
12.11.2019 Dziś imieniny Konrada, Renaty, Witolda

Wiedza użytkowników: porady

Ćwiczenia do wykonywania w miejscu pracy

avatar
Autor:
Wiek:
41 lat
Miasto:
Płeć:
mężczyzna
Jestem:
nie związana/y ze służbą zdrowia
image

Zauważyłem, że brak na Ochorobie i w ogóle w internecie informacji na temat tego, jakie należy wykonywać ćwiczenia w miejscu pracy, by uniknąć urazów i przeciążeń.
Oto zestaw specjalnych ćwiczeń rozluźniających, które mają za zadanie zapobiec przeciążeniom w miejscu pracy. Na niektórych stanowiskach pracy, konieczność pozostawiania w niezmienionej pozycji, może prowadzić i często prowadzi do przeciążeń i urazów. Wykonywanie tych ćwiczeń wydatnie zmniejsza ryzyko wystąpienia tego problemu.
Tego rodzaju ćwiczenia powinniśmy wykonywać przez ok. 1-2 minuty po każdej godzinie pracy.
Ćwiczenia oddechowe:
Relaksujemy się przez minutę. Wykonujemy mocny całkowity wydech, nabieramy następnie dużo powietrza i wypuszczamy je powoli. Trzeba sobie wyobrazić, że wypełniamy powietrzem dolne partie płuc. To ćwiczenie powtarzamy dwa razy.
Ćwiczenia głowy i szyi:
Trzeba usiąść prosto, ale nie usztywniać się. Ręce spoczywają na udach. Zginamy szyję, aby brodą dotknąć klatki piersiowej, pozostajemy w tej pozycji 10 sekund, następnie odchylamy głowę do tyłu i przez 10 sekund oglądamy sufit. To ćwiczenie powtarzamy kilka razy i na koniec rozluźniamy się.
Inny wariant ćwiczenia głowy i szyi:
Głowa pochylona do dołu; zwracamy ją w bok, np. w prawo tak daleko, jak to tylko jest możliwe, wytrzymujemy w tej pozycji jedną lub dwie sekundy, po czym podnosimy głowę do góry, pochylamy do dołu i zwracamy w lewo. Ćwiczenie to powtarzamy kilka razy.
Ćwiczenia barków:
Prostujemy ramiona i wyciągamy ręce w bok, po czym wyciągamy je do tyłu napinając mięśnie barków przez dwie sekundy. Opuszczamy ręce i powtarzamy ćwiczenie 5 razy.
Następne ćwiczenie barków:
Trzymamy ręce przed sobą, aby palce stykały się, prostujemy plecy i unosimy łokcie do poziomu barków. Wykonujemy ruchy w barkach do przodu i do tyłu (oczywiście palce już wtedy nie stykają się).
Kolejne ćwiczenie barków:
Pałce kładziemy na ramionach i podnosimy łokcie do poziomu barków. Wykonujemy krążenie ramion raz w jedną, raz w przeciwną stronę.
Ćwiczenia rąk:
Siadamy wyprostowani na krześle, trzymamy ręce na stole lub udach i wykonujemy ruchy jak przy ugniataniu ciasta. Nadgarstki powinny być prosto ustawione, a palce powinny szeroko się rozwierać.
Następne ćwiczenie rąk:
Ręce składamy jak do modlitwy i poruszamy nadgarstkami, tak aby końce palców unosiły się do góry i na dół. Powtarzamy to ćwiczenie pięć razy. Mocno przyciskamy ręce do siebie i rozluźniamy mięśnie. Powtarzamy to dwa razy.
Kolejne ćwiczenie rąk:
Ręce opuszczone luźno wzdłuż boków i potrząsamy lekko palcami.
W czasie tych wszystkich ćwiczeń trzeba się rozluźnić, przy oddychaniu nabierać dużą ilość powietrza i powoli je wypuszczać.
Ćwiczenia nóg:
Do wykonywania ćwiczeń należy zdjąć buty. Ćwiczymy siedząc.
? Zginamy palce nóg i prostujemy, jak to się robi w piasku na plaży. Następnie stajemy w rozkroku, unosimy się na palcach i powoli opuszczamy. Powtarzamy to ćwiczenie pięć razy.
? Kołyszemy się lekko z boku na bok. Wysuwamy nogę do przodu, a drugą odstawiamy nieco do tyłu. Noga odstawiona jest wyprostowana w kolanie. Pochylamy się do przodu aż poczujemy napięcie łydki. Powtarzamy pięć razy.
? W pozycji siedzącej podnosimy stopę, aby znalazła się na poziomie kolana
? Zginamy i prostujemy stopę i obracamy w stawie skokowym, czyli kostce. Powtarzamy pięć razy.
? Jeśli wykonujemy pracę w pozycji siedzącej używając przy tym nóg, dobrze jest wstać co godzinę i wykonać kilka kroków dla rozluźnienia nóg.



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT