Jak dźwigać ciężary | Ochoroba.pl
16.06.2019 Dziś imieniny Aliny, Anety, Benona


Ćwiczenia

Jak dźwigać ciężary

dżwiganie ciężarów

Nagłe przeciążenie kręgosłupa u ludzi ze słabym gorsetem mięśniowym może spowodować tzw. wypadnięcie dysku. Jak więc prawidłowo podnosić ciężkie przedmioty?

Krążek międzykręgowy spełnia rolę biologicznego łożyska, w którym dysk, czyli jądro miażdżyste, pełni taką rolę jak kulka w łożysku. Ta biologiczna kulka może pod wpływem przeciążeń, przemieszczać się do tyłu w kierunku kanału kręgowego lub na bok do otworu międzykręgowego i powodować ucisk na nerwy. Może to wywoływać silne bóle, niedowład kończyn, zaburzenia czucia, a nawet zaburzenia w oddawania kału i moczu.

Dlateto ludzie z bólami kręgosłupa powinni pamiętać:

  • Aby, gdy zachodzi potrzeba podniesienia ciężaru, podnosić go na tzw. proste plecy. Jest to jedno z najważniejszych zaleceń dla ludzi z dyskopatią i bólami kręgosłupa.
  • Nie podnosić ciężarów na prostych nogach i zgiętych w łuk plecach.
  • Zamiast tego należy kucnąć, chwycić ciężar i wstając napiąć mięśnie brzucha.
  • Również przy przenoszeniu ciężarów plecy powinny być wyprostowane, a ciężar rozłożony równomiernie w obu rękach, trzymany możliwie najbliżej tułowia.

Przy poważniejszych kłopotach z kręgosłupem podnoszenie i noszenie nawet kilkukilogramowych ciężarów nie jest wskazane do czasu wzmocnienia gorsetu mięśniowego.

 

 



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT