Bóle głowy mogą wynikać z nadmiaru leków | Ochoroba.pl
22.05.2019 Dziś imieniny Emila, Neleny, Romy


Artykuły

Bóle głowy mogą wynikać z nadmiaru leków

ból głowy4.jpg

Bóle głowy należą do najczęściej zgłaszanych dolegliwości. Często zdarza się, że pacjenci przez długi czas przyjmują duże ilości leków przeciwbólowych, a mimo to dolegliwości nie ustępują. Przyczyną tego jest właśnie nadużywanie tych leków. Po długotrwałym przyjmowaniu pochodnych ergotaminy, używanych w leczeniu migreny i napięciowych bólów głowy, występuje długotrwały skurcz naczyniowy i nasilają się bóle głowy. Szczególnie przy stosowaniu tzw. złożonych leków przeciwbólowych, gdzie środek przeciwbólowy łączy się z lekami uspokajającymi lub lekkimi narkotykami, zdarza się występowanie silnych bólów głowy. Zauważono, że niemal wszyscy chorzy z przewlekłymi bólami głowy nadużywają leków przeciwbólowych.

Aby nie zaszkodzić sobie przedawkowaniem leków, nie powinno się przyjmować środków przeciwbólowych więcej niż przez 15 dni w miesiącu. Natomiast w przypadku stosowania pochodnych ergotaminy, nie więcej niż przez 10 dni w miesiącu. Należy też raczej unikać złożonych leków przeciwbólowych.

W przypadkach nie ustępujących przewlekłych bólów głowy konieczne jest wnikliwe badanie i wyjaśnienie ich przyczyn. Nierzadko trzeba zasięgać opinii psychologa czy psychiatry.



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT