Dolegliwości w ciąży. Nocne skurcze mięśni, drętwienie rąk ? jak sobie z nimi poradzić? | Ochoroba.pl
22.01.2019 Dziś imieniny Dominiki, Mateusza, Wincentego


Artykuły

Dolegliwości w ciąży. Nocne skurcze mięśni, drętwienie rąk ? jak sobie z nimi poradzić?

ciąza profil.jpg

Wraz z rozwojem ciąży pojawiają się typowe dla tego stanu dolegliwości. Z wieloma dolegliwościami można poradzić sobie sposobami domowymi, jednak gdy te środki zawiodą, warto wybrać się do lekarza.

Wiele przypadłości występujących w ciąży jest spowodowane uciskiem powiększającej się macicy na otaczające narządy, a także z fizjologicznych zmian w przemianie materii, w tym ze wzrostu ilości wody i płynów ustrojowych. Różnego rodzaju dolegliwości mogą się nasilać w miarę rozwoju ciąży.

Nocne skurcze mięśni

Jeśli u kobiety ciężarnej występują tego typu dolegliwości, warto wziąć pod uwagę jej dietę, a w szczególności zawartość składników mineralnych jak: wapń, potas oraz magnez. Bardzo istotnym elementem, który należy również wziąć pod uwagę jest kondycja przed zajściem w ciążę oraz wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych w ciąży.

Najważniejszym w tym przypadku postępowaniem będzie uzupełnienie mikroelementów i witamin w diecie. Dieta powinna być bogata w nabiał, warzywa, owoce oraz naturalne soki. Kobieta powinna odżywiać regularnie, przerwy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3 godziny. Codzienne spacery i ćwiczenia również przyczynią się do zniwelowania tego typu dolegliwości.

Dieta kobiety ciężarnej powinna być także wzbogacana suplementami, by zapobiec niedoborom niezbędnych w tym okresie witamin i składników mineralnych. W przypadku wystąpienia skurczu mięśni skuteczne wydaje się być rozmasowanie miejsca skurczu oraz rozprostowanie kończyny z wygięciem palców do góry.

Drętwienie rąk

Z reguły występuje sporadycznie i najczęściej obejmuje tylko palce. Przyczyną może być niedobór witaminy B6 oraz magnezu. Doskonałym źródłem witaminy B6 są ryby, drób czy mleko, a także warzywa: marchew, groszek zielony, kalafior, ziemniaki.
Warto dietę wzbogacać także w produkty bogate w magnez jak: produkty pełnoziarniste, kasze z grubego przemiału, orzechy, gorzka czekolada czy niektóre wody mineralne.
Jeśli niektóre dolegliwości szczególnie się nasilają i utrudniają normalne funkcjonowanie warto skontaktować się z lekarzem. Kobieta ciężarna powinna w szczególności dbać o swój stan zdrowia, gdyż jest stan fizyczny przedkłada się na zdrowie jej dziecka.



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT