Ruszyła III edycja konkursu ,,Mam haka na raka?. Konkurs ten jest
ogólnopolskim programem edukacyjnym, skierowanym do młodzieży szkół
ponadgimnazjalnych w całej Polsce.
Istotą ?Mam Haka na Raka? jest zachęcenie młodych ludzi do stworzenia kampanii społecznej, która będzie promowała profilaktykę nowotworową. W tym roku głównym celem jest promocja profilaktyki raka prostaty. Mimo bardzo trudnej tematyki do konkursu zgłosiło się aż 480 zespołów z całej Polski.
W pierwszym etapie konkursu członkowie zespołów, które przystąpiły do programu, zapoznają się z podstawowymi informacjami na temat profilaktyki i leczenia raka prostaty. Następnie zdobytą wiedzę muszą przekazać jak najszerszej grupie osób, poprzez organizowzanie wykładów, spotkań, tworzenie plakatów, ulotek, stron internetowych, czy publikację wywiadów i artykułow w środowisku lokalnym. Całą dokumentację z przeprowadzonych działań zespoły przesyłają w formie sprawozdania do Biura Organizacyjnego.
Drugi etap programu rozpoczyna warsztat kreatywny w Warszawie, na który zapraszane są najbardziej aktywne drużyny. Dzięki udziałowi w sesji wykładów uczniowie poznają tajniki reklamy i marketingu . Wiedzę zdobytą na warsztatach młodzież wykorzystuje do zaprojektowania kampanii społecznej zachęcającej do korzystania z badań profilaktycznych, a zgłoszone przez nich pomysły biorą udział w konkursie ?Znajdź Haka na Raka?. Autorzy najlepszego pomysłu na kampanię, a tym samym zwycięzcy całego programu, zdobywają cenne nagrody. Ponadto ich pomysł jest opracowany przez agencję reklamową i prezentowany całej Polsce w postaci ogólnokrajowej kampanii społecznej.
Więcej informacji na stronie www: mamhakanaraka.pl