22.08.2014 Dziś imieniny Cezarego, Marii, Zygfryda


Dieta na stawy?



Posty:
4

Witam!

Od 5 lat trenuję biegi, ostatnio zaczęły mi dokuczać stawy. Dostałam od lekarza jakeiś preparaty, ale zastanawiam się czy za pomocą diety mozna poprawić kondycję stawów?

Pozdrawiam

Agnieszka


---------------------
Reklama - czytaj dalej poniżej



nie związana/y ze służbą zdrowia

Komentarze

Posty:
322
dietetyk

Oczywiście także za pomocą diety mozemy wpłynąć na kondycje naszych stawów, ponieważ to żywność i składniki w nim zawarte budują nasze kości i stawy, a nawet niektóre pokarmy zapobiegaja powstawaniu stanu zapalnego w obrębie stawu ,odczuwane przez nas jako ból stawu.

Warto w tym celu wprowadzić w swojej diecie pewne modyfikacje:

W całodziennym jadłospisie nalezy codziennie uwzględniać 2-3 porcjęmleka i jego przetworów, które będa dostarczać do naszego organizmu pęłnowartościowego białka, budującego chrzastki stawowe.

Dieta powinna obfitować w niskoprzetworzone produkty jak pieczywo pełnoziarniste, ryż brązowy, grube kasze, razowe makarony będące doskonałym źródłem błonnika, który korzystnie wpływa na mase ciała w przypadku nadwagi oraz dostarczaja te produkty znaczne ilości witamin z grupy B, które maja kluczowe znaczenie w produlcji mazi stawowej. 

Warto takze spożywać większe ilości ryb, zwłaszcza morskich, które są doskonałym źródłem kwasów omega-3, które poprawiają ruchomość stawów i zapobiegają stanom zaplnym stawów. Przeciwzapalnie działaja takze witamina D (dostępna w rybach) oraz witamina E (różnego rodzaje oleje roślinne). 

Dobroczynne na zapalenie stawów jest czosnek i cebula, które zawierają  substancje siarkowe ogrnaiczajace wydzielanie hormonów indukujących stan zapalny w stawach. Podobne właściwości mają anyż, kurkuma, imbir, bazylia, majeranek, szałwia, mięta, którepowinno się takzę częściej uzwględniać w diecie, cierpiąc na tego typu schorzenia.

Większe ilości warzyw i owoców wpłynie także korzystnie na kondycję naszych stawów, szczególnie warzywa i owoce bogate w witaminę C, która jest niezbędna d produkcji kolagenu. Dodatkowo większa ilość antyoksydantów, czyli witaminy A, C korzystnie wpłynie na ograniczenie starszenia się stawów i  hamuje proces zwyrodnieniowy stawów.

W diecie warto uwzględnić także siemię lniane i orzechy jako doskonałe źródło omega-3.

Reasumując, dieta powinna być urozmaicona, zawierać produkty ze wszystkich grup, nie należy również zapominać o regularnym, ale niezbyt intensywnej aktywności fizycznej, która korzystnie wpłynie na prawidłową ruchomość stawów i zapobiegnie ich zesztywnieniu.

Pozdrawiam i życzę powodzenia:)

Posty:
24
nie związana/y ze służbą zdrowia

Mój dziadek kiedyś brał jakieś suplementy na stawy. I codziennie nacierał maściami, spróbuj może i Tobie pomoże.

Posty:
88
nie związana/y ze służbą zdrowia

Na bolące stawy warto też wypróbować domowe sposoby; tutaj znajdziesz kilka skutecznych:)

http://www.ochoroba.pl/3527-domowe-sposoby-na-bolace-stawy

Posty:
85
nie związana/y ze służbą zdrowia

Tak podchodząć do tego bólów stawów z uśmiechem, jak to mój dziadek mawiał - "dzięki temu że mnie coś jeszcze boli wiem że na pewno żyję". Taki to nasz los.. i tak dobrze ze mamy tyle środków farmkologicznych i wiedzę, choćby nawet o tym, że dieta też moze korzystnie wpływać na kondycję stawów.

Posty:
53
nie związana/y ze służbą zdrowia

U mnie ból stawów najczęściej pojawia się gdy jestem mocno przeziębiona, wtedy nic bardziej nie pomaga niż porządne wygrzanie się w łóżeczku. A swoją droga pomocne na stawy są też ciepłe okłady i taka ogrzewajaca poduszka elektryczna.. polecam:)

Posty:
24
nie związana/y ze służbą zdrowia

A o co chodzi z tą glukozaminą w chorobie stawów?

Posty:
322
dietetyk
Glukozamina jest aminocukrem, który buduje substancję odpowiedzialną za prawidłowe funkcjonowanie stawów. Niestety występuje one w niewielkich ilościach w żywności, dlatego też najczęściej w problemach stawowych zalecana jest w postaci suplementów. Niewiele jej występuje w:

-rakach

-krewetkach

-krabach

-małżach.

Czyli w źródłach, które niezbyt często lub wcale nie obfitują w naszym jadłospisie.


Glukozamina jest niezbędna do produkcji kolagenu, by nastąpiła budowa i regeneracja chrząstki stawowej. Chroni także ścięgna, więzadła, torebki stawowe oraz tkankę kostną, poprawia ruchomość oraz elastyczność stawów.

Niestety wraz z wiekiem dochodzi do zmniejszenia produkcji glukozaminy, dlatego też często w chorobach stawów polecana jest w postaci suplementów.
Posty:
7
nie związana/y ze służbą zdrowia

Hm... Można też wspomagać sie jedzeniem dużej ilości galaret, galaretek i salcesonów.

Jak ktoś nie lubi, to są też preparaty z kolagenem. Tylko trzeba wybrać własciwy kolagen. Typu II. Taki jest w np. Flexusie, Vital3, 4Flexie...


Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (415)
ćwiczenia (12)
diety (48)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (8)
leki (63)
operacje (10)
placówki (10)
porady (405)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT