Kiedy czas na suplementację? | Ochoroba.pl
21.02.2017 Dziś imieniny Eleonory, Lenki, Kiejstuta

Wiedza użytkowników: porady

Kiedy czas na suplementację?

avatar
Autor:
Wiek:
27 lat
Miasto:
Warszawa
Płeć:
mężczyzna
Jestem:
nie związana/y ze służbą zdrowia
image

Owoce i warzywa od wieków są uważane za
niezwykle wartościowe produkty spożywcze, których dobroczynna moc pochodzi
wprost z natury. Jednak wraz z wzmożoną ingerencją człowieka w środowisko
naturalne, tzw. zielenina traci niejednokrotnie swe walory zdrowotne, których
niegdyś była doskonałym źródłem. Dziś pełne witamin i minerałów jarzyny znaleźć
można wyłącznie we własnym ogródku bądź na straganach ekologicznych plantatorów.
Dlatego w trosce o swoje dobro warto wspomagać się od czasu do czasu
suplementacją.

 

Warunki
uprawy mają ogromny wpływ na jakość artykułów spożywczych. Naukowcy biją na
alarm, że większość współcześnie produkowanej żywności jest znacznie bardziej
uboga w składniki odżywcze niż była jeszcze kilkanaście lat temu. Przyczyna
tkwi w nieracjonalnej gospodarce rolnej, która nadmiernie zaufała środkom
chemicznym bądź zdała się wyłącznie na monokulturę, uprawiając jeden gatunek
roślin na tym samym obszarze przez wiele lat. Długotrwałe użytkowanie gleby powoduje
bowiem jej zubożenie o wiele cennych elementów oraz może prowadzić nawet do całkowitego
wyjałowienia roli. Warzywa i owoce, które wyrosły na takim gruncie nie mają z
czego czerpać niezbędnych dla naszego organizmu zasobów minerałów i witamin.
W obecnych czasach warto regularnie kontrolować swój stan zdrowia i w razie
potrzeby wspierać suplementacją, która uzupełni deficyty, wynikające z niedostatków
diety.

 

Piękne nie zawsze znaczy zdrowe

 

Odbiorca
ceni produkty organiczne, które apetycznie wyglądają, mają regularne kształty
i odpowiednie rozmiary. Dlatego też na rynku aż roi się od pięknie błyszczących
jarzyn i owoców o idealnych proporcjach, które mogą poszczycić się
doskonałymi parametrami estetycznymi, niejako łapiąc konsumenta na wabik
doskonałego koloru. Z tego względu producenci żywności całą swoją uwagę
skupiają na aparycji wytwarzanych przez siebie płodów ziemi, na dalszy plan
spychając natomiast refleksję na temat ich „wnętrza” – zawartości cennych
składników odżywczych. Konsument nie ma bowiem narzędzi do zweryfikowania składu
artykułu, który zakupił. Dla wielu osób ponadto pożądany wygląd towaru jest
synonimem zdrowia czy witalności, które w nim rzekomo tkwią – nic bardziej
mylnego! Jeśli tylko mamy możliwości, warto stworzyć swój własny przydomowy
ogródek pełen kolorowych pyszności. Mamy wówczas pewność, że przygotowane na
ich bazie posiłki przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania wszystkich
układów wewnętrznych naszego ciała. W innym wypadku warto rozważyć
suplementację, zwłaszcza gdy zauważymy u siebie symptomy osłabienia organizmu.
Odpowiedni dobór preparatu do zapotrzebowania wzmocni nasze siły oraz poprawi
samopoczucie.

 

Skoncentrowana siła cennych elementów

 

Szczególnie powinny zadbać o swoje
zdrowie i kondycję osoby, które palą papierosy, sięgają po alkohol, spożywają „hektolitry”
kawy, są narażone na permanentny stres bądź zagryzają smutki w barach typu
fast food, zajadając się potrawami naszprycowanymi pokaźną dawką soli.

Siedzący tryb pracy, brak ruchu czy
niewłaściwa dieta prowadzą nieuchronnie do wypłukania rezerw cennych makroelementów
z naszego ciała. W połączeniu z szerzącym się zjawiskiem wyjałowienia gleb i
spowodowanej nim utraty wartości mineralnej owoców i warzyw, poświęcanie zbyt
małej uwagi zagadnieniom związanym z odżywianiem się mogą być niebezpieczne dla
naszego zdrowia. Witaminy i sole mineralne są przecież niezbędne do
prawidłowego funkcjonowania człowieka. Najczęściej suplementujemy się witaminą
C, magnezem czy wapniem, zapominając np. o potasie, a ten drogocenny
pierwiastek kompleksowo wspomaga działanie naszego organizmu, odpowiadjąc,
m.in. za utrzymanie jego równowagi elekrolitowej oraz kwasowo-zasadowej,
prawidłową pracę mięśni czy właściwe ciśnienie krwi. Za pomocą jonogramu z łatwością
sprawdzimy stężenie w osoczu krwi tego niezbędnego do życia makroelementu. Braki
potasu powinni uzupełniać nie tylko pasjonaci kawy, lecz także wszyscy, którzy
czynnie uprawiają sport, gdyż jest on częściowo wydalany wraz z potem.
Znika z naszego ciała również wraz z moczem, dlatego przy stosowaniu leków
moczopędnych zaleca się zażywanie potasu. Długotrwałe biegunki i wymioty
prowadzą też do wyniszczenia jego zasobów w płynach ustrojowych. Nie inaczej
jest w przypadku uciekania się do restrykcyjnych diet. Podobnie niedoczynność
tarczycy, niektóre schorzenia nerek, choroby układu krążenia, astma czy cukrzyca
mogą wpływać na zwiększone usuwanie potasu z organzimu. –
Pamiętajmy, aby spożywać ok. 3,5g potasu dziennie. Ogólne osłabienie, apatia,
nadmierna senność, zaburzenia funkcjonowania mięśni szkieletowych i gładkich,
obrzęki kończyń dolnych mogą być oznaką niedoboru tego makroelementu w organizmie.
Warto wówczas wspomóc się suplementacją – radzi lek. med.
Arkadiusz Zieliński.
– Łatwo
przyswajalny i całkowicie bezpieczny dla
zdrowia potas to chociażby Katelin+SR, który
zawiera ten pierwiastek w postaci mikropeletek, uwalniających substancję w
jelicie cienkim, czyli tam, gdzie jest najlepiej wchłaniana – dodaje
specjalista. O zwiększonej podaży potasu niech pamiętają tez seniorzy –
wraz z wiekiem gorzej przyswajamy minerały.

Nawet
najlepiej skomponowana dieta nie musi przynieść pożądanych rezulatatów dla
zdrowia. Czynniki środowiskowe i biznesowe, które wpływają na produkcję
żywności są przecież od nas, jako konsumentów, zupełnie niezależne. Właściwie
dobrana do potrzeb naszego organizmu suplementacja uzupełni niedobory witamin i
minerałów oraz zminimalizuje czynniki ryzyka wystąpienia określonych chorób, a
szczególnie cywilizacyjnych.

 

Normal
0

21

false
false
false

PL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (49)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT